torsdag 29 september 2016

Snart färdigtränat!!!

I måndags hade vi vårt sista öppna träningsevent med Team Swedish School Restaurants. Denna gång höll vi till hos Lyndon på Gisle Skolrestaurang i Gislaved.

Stämningen var på topp, och då det var Lyndons födelsedag så skallade "jag må han leva" i köket så rutorna skallrade.
                  Barbro jobbar vidare på sin efterrätt och den känns väldigt färdig i sin utformning nu.
Johan har slipat och slipat på sina såser och även dom börjar närma sig perfektion. Vid avsmakningen så verkar Martin hålla med.
Själv har jag en del monotona moment, som börjar bli lite småtrista att utföra. En perfekt känsla egentligen, för när något börjar bli småtråkigt att göra, brukar det betyda att man kan det till 100 %.
Kändes som vi är ute i väldigt bra tid. Vi var klara att kunna påbörja en servering med 30-35 minuter till godo, vilket känns som en välbehövlig marginal. Allt tar längre tid i OS.
Nu återstår inte så våldsamt mycket träning. Nästa helg har vi ett kortare träningsläger här på Annersta. Mycket som skall finslipas. Utrustning som skall räknas igenom. Ett besök på Grönsakshallen blir det också. Benny Örtbrant har lovat att visa oss runt lite inför våra avslutande inköp inför OS.

Som Ni märker så har företagsverksamheten blivit kraftigt lidande av OS. Inte mycket att göra åt. På tisdag nästa vecka, gör jag ett av denna termins få uppdrag, då jag åker iväg till Ultuna och föreläser på Hushållningssällskapets konferens "Kunskap för landets framtid". Jag föreläser om maten som pedagogiskt verktyg mellan 10.30-14.15. Blir kul med ett avbrott i OS bubblan.

Inför nästa år har jag däremot ett flertal spännande saker på gång, men vad det är för något får Ni ger Er till tåls med ett tag. 

Nu går jag åter in i OS bubblan. På återhörande

PS. Då jag glömde kameran hemma, så är bilderna i detta inlägg hämtade från Värnamo Nyheter och tagna av den eminente fotografen Christer Gallneby :) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar