måndag 16 februari 2015

Matglädje....

Sitter nu på Hotell Dalsland i Ed, och har avslutat en dag med två föreläsningar. En i bemötande, och givetvis den klassiska Mat & myter föreläsningen. Fick oerhört bra gensvar. Glädjande nog så var även kostpersonalen från Mellerud på plats, så det var fullt hus på Stallbacken. 

Har även förberett morgondagens inspirationsutbildning, men märkte att jag fick lite tid över innan Hammarby-LA Galaxy börjar på CSports. Tänkte då passa på att visa lite matglädje. Har ju gjort färdigt mitt juryarbete, och har nu besökt alla de tre finalisterna i ArlaFoods Guldkotävling (kategorin Bästa matglädjeskola). VILKA SKOLRESTAURANGER!!! Hade så grymt kul, och blev så otroligt imponerad av alla de tre finalisterna. Det kommer att bli ett oerhört tätt race, vill jag lova. Här följer några härliga bilder som jag knäppte under mina besök. Kommentarer kring dessa är överflödiga, utan jag låter glädjen på bilderna tala för sig själv

BRUNNSBOSKOLANS RESTAURANG EL CIELO


                                                                                   
 

                                          BROTTKÄRRSKOLANS SKOLRESTAURANG



                                    UTSÄLJESKOLANS SKOLRESTAURANG MY DARLING



Skriver inte ut några namn på personerna, för på dessa tre skolor så var det KÖKSTEAM som var verksamma. Alla jobbade för varandra, och jag tycker att det är underbart att se, vartåt skolmaten är på väg. Den går en riktigt ljus framtid till mötes. 
VI SES PÅ GRAND HOTEL DEN 27 APRIL.


2 kommentarer:

  1. Var på din föreläsning på Stallbacken igår 13.30-15.30 (fri vilja) och jag tyckte det var fantastiskt. Har själv två barn som jag alltid lagat mat från grunden till och de älskar det mesta i min matlagning. Nu jobbar jag på restaurang och trivs med det. Du gav mig inspiration och jag har lärt mig mycket. Vi hann att prata vid en snabbis och du lärde mig saker jag inte tänkt på. Tack.

    SvaraRadera
  2. Tack för berömmet. Jätteglad att du gillade föreläsningen. Keep up the good work!!! / Micke

    SvaraRadera