lördag 26 april 2014

Våren är här!!!!

Äntligen börjar värmen komma, och det är full knoppning på häggen. Har varit vådligt mycket de senaste veckorna, och jag har inte haft tid med blogguppdateringar. Blir ju så ibland.

Under påsklovet hade jag fullt upp. Besökte Katrineholm och höll en ledarskapsutbildning, utifrån ett köksperspektiv. Fantastiskt kul!!! Träffade många gamla bekanta från tidigare utbildningar, och det blev en härlig dag, med massor av diskussioner. Katrineholm är ett ställe som man gärna återkommer till. Hade även förmånen att träffa på kostansvarig från Vingåker, och har nu fått en föreläsning även där. 16 maj kommer jag sålunda att gästa Vingåker, och föreläsa för kostpersonalen där. Fortsättning kan följa i höst.

Direkt efter detta, så åkte jag vidare till Örebro, och efter en god natts sömn på Scandic Grand, så föreläste jag även där. Blev oerhört inspirerad av mottagandet i Örebro, och föreläsningen blev en av de bättre jag hållit. Väldigt gensvar från en intresserad publik.

Blev, allt som allt, en väldigt bra "miniturné".

Efter det har det gått i 180 knyck på Annersta. Fortfarande en man kort i köket, vilket innebär väldigt långa dagar just nu. Bara att ligga i.Räknar med att vi kanske kan lösa personalsituationen till hösten istället.

Har redan fått en hel del bokningar till höstterminen, och höstlovet är redan fullbokat. Har även fått första bokningen till sportlovet 2015. Tänk på det, Ni som vill boka på loven. Datumen går åt väldigt fort. Har även en hel del spännande saker på gång i det samarbete jag har med Masoomi AB. Ser tiden an med tillförsikt:)

Gastro Nord veckan närmar sig också. Kommer att fara som en skottspole mellan Annersta och Älvsjö, för att försöka hinna med alla åtaganden. På tisdagen är det Skolmatsgastro, och där sitter jag i Gästjuryn. På eftermiddagen (15.30)kommer jag att berätta om TSSR i Martin & Serveras monter På onsdagen kommer jag att vara med i panelen i ett frukostseminarie, och mellan 12 och 13 kommer jag att hålla ett kort anförande i Pågens monter. På torsdagen kommer jag att befinna mig i Ljunggren & Daughters monter mellan 14-15, och även då berätta om TSSR. Utöver detta kommer studiebesök till Mättpunkten varje dag. Säffle, Dals-Ed & Sundsvall har alla aviserat besök.

På måndag går även första TSSR träningen av stapeln och detta äger rum på Mättpunkten. Har i nuläget ingen koll på hur många som kommer och proväter, men det skall iallafall bli fruktansvärt kul att göra göra detta på tid och under tävlingsmässiga förhållanden. Laget är, minst sagt, laddat vill jag lova.

Två evenemang till är planerade denna termin. 19 maj i Göteborg och 9 juni i Ljungby. Vi ligger väl framme i förberedelserna, även om det återstår en del logistiska detaljer att lösa. Det går åt otroligt mycket fritid åt detta projekt. Brukar säga att själva tävlingen är 5 % av det hela. Resterande 95 % består av planering och förberedelser. Vet dock att det kommer att vara värt allt slit, när vi väl står där i arenan i Luxemburg. Våra motståndare är klara.

  • ZithaKlinik Luxembourg
  • Thailand Culinary Academy
  • PIVA CULINARY TEAM Belgium
  • Swiss SVH Trophy
  • Fazer Culinary Team Sweden
  • Gastgewerbefachschule Wien
  • Team Swedish School Restaurants
  • Combined Services Culinary Arts Team United Kingdom
  • Silkeborg College Team Denmark 
  • Kochnationalmannschaft der Bundeswehr
Lottningen äger rum i maj, och då får vi veta vilka vi möter på vår tävlingsdag. Blir spännade:))

Snart är det dags för Smaka på Stockholm. Väldigt kul evenemang varje år, och vi får väl se om det dyker upp någonting extra spännande under dessa dagar:)


Nu är det dock dags att gå ut i det underbara vårvädret och njuta lite av solen. Viktigt att ladda batterierna, så att man är full av positiv energi på Måndag. 

Ha en härlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar