torsdag 13 juni 2013

Presentation.

Nu är vårterminen över. Mycket jobb har det varit, men också fruktansvärt kul. Fått massor av nya erfarenheter, och det är bara att hoppas att man får lika mycket att göra fortsättningsvis. Har gjort min planering för hösten klar, och den innefattar bl.a föreläsning på Ekerö och i Växjö. Därtill skall jag föreläsa på Matfesten i Skellefteå, och även hålla tre föreläsningar i min egen kommun Huddinge. Har ett väldigt kul uppdrag inbokat tillsammans med Barbro Fernström, men det håller jag på ett tag till.

Riktigt kul med de nya medlemmarna i TSSR. Bägge har acklimatiserat sig väl i laget, och får massor med uppmärksamhet. Johan Ederström har ju blivit något av en kändis nere i Ljungby, så jag tänkte att även ni skulle få chansen att veta lite mer om honom. Bad honom att kort sammanfatta sig själv.


  • Johan Ederström
    40 år
    187cm 92 kg
    Våg
    Familj Sambo och två pojkar
    Favoritmat:Italiensk mat samt skaldjur och ostar.
    Favoritmusik:Hårdrock,punk och Bruce Springsteen
    Favoritfilm:Gudfaderntrilogin
    Favoritlag:IF Troja-Ljungby,Guddarps IF
    Tävlingserfarenhet:Har aldrig tävlat inom matlagning men har 7 säsonger och 250 matcher som lagledare i fotboll och vet hur man skapar god stämning i en grupp.
    Började som sommarjobbare på Restaurang Hammarsbacke i Ljungby 1987 gick sedan tre år på Ryssbygymnasiets kockutbildning,Har sedan 1991 jobbat som kock,servitör,kökschef.
    Har sedan våren 2008 jobbat på BergaLyckansförskola som ligger i Lagan,Ljungby kommun.
    Träffade 2011 Michael Bäckman genom en av hans kurser i projektet Kostkompetens i fem kommuner.Fick genom samma projekt kontakt med Lyndon McLeod och Even Bakke.
    Med över 20 års erfarenhet som matlagare hoppas Johan tillföra en stabil grund som behövs för att vara reserv/inhoppare i TSSR.

    Sådär. Nu vet Ni allt om denne man. Då jag alltid vet någonting hemligt om varje lagmedlem, så kan jag även avslöja att en av Johans söner heter Alex, och är döpt efter Alex Lifeson, gitarristen i Rush.
    Återkommer under sommaren med fler presentationer. Nu skall jag ta det lugnt i soffan en stund, innan det är dags att knyta sig för kvällen. Sista arbetsdagen imorgon, innan jag går på en välbehövlig tvåveckorsvila, där jag även tänkte åka till Torsby över midsommar. Blir balsam för själen, och förhoppningsvis är hembygdsgården öppen, så jag får mig en baddarportion mutti med fläsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar