fredag 1 mars 2013

Nominerade i WGJ...igen...

WGJ:s nomineringsvecka avslutades med den största kategorin. Årets skolrestaurang. Kände mig väldigt stolt över att vi lyckades bli nominerade även här, och den äran tillfaller givetvis min suveräna personal:)

http://magasinmaltid.se/artikel/white-guide-junior-arets-skolrestaurang/327

När man skärskådar alla nomineringarna, i alla klasser, så glädjs jag åt att hitta så många av mina samarbetspartners överallt. Riktigt glädjande är att se utvecklingen i Säter. Vilket underbart genomslag för deras skomatssatsning, och jag är givetvis stolt över att ha medverkat i denna utveckling. Tuula Svedberg nominerad till Årets Kostchef och Klockarskolan till Årets Skolrestaurang. Lägg därtill Klockarskolans finalplats i Guldkossan, så kan vi tala om storslam.

Barbro Fernström och hennes skola, erhöll tre nomineringar. Imponerande. Detsamma gjorde Evens skola i Billdal. Min hemkommun Haninge, fick också massor med nomineringar, och jag är givetvis jätteglad för det. Haninge var dessutom den första kommunen jag någonsin föreläste i, och det är ett fint minne. Rättviks jättesatsning har också gett resultat, och det är jättekul, tycker jag. Föreläste ju i Rättvik, och sedan bussade Sven-Erik Walin, kostchef, all sin kostpersonal, i fem omgångar för studiebesök på Annerstaskolan. Snacka om engagemang för sina anställda.

Huddinge fick bara två nomineringar, och det var återigen genom oss på Annerstaskolan. Skulle givetvis sett att det var fler, men jag ser en förändringens vind blåsa genom Huddinge, när det gäller skolmatsintresset. En av våra politiker, Chirstian Ottosson, erhöll en sjätteplats när Magasin Måltid listade den 6 viktigaste politikerna i skolmatssverige. Grattis till honom.

Imorgon bär det av till Sundsvall, för fyra föreläsningar där, under måndagen och tisdagen. Fler rapporter lär följa därifrån:))

Michael Bäckman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar