måndag 28 januari 2013

Ett tag sedan..

Har haft, minst sagt, fullt upp och har haft dålig tid att uppdatera bloggen. Mycket planering inför alla kommande uppdrag, vilket man naturligtvis prioriterar.

Ibland händer det ju massor med saker på väldigt kort tid, och detta har varit en sådan period. Kommer att redogöra för allt detta när alla detaljer är på plats, men det är stora saker på gång, kan jag lova.

Fick telefonsamtal från kostenheten i Norrköping idag. Hade ju en kontakt med någon i Norrköping tidigare i år, men det resulterade inte i något besök. Det gjorde däremot dagens samtal, vilket då innebär att jag är inbokad för en dubbelföreläsning den 21:a februari. Kul att besöka Norrköping igen. Tror inte jag har varit där sedan 1970, då jag besökte Idrottsparken under Hammarbys berömda höstsäsong just detta år.

Som det ser ut nu så kommer veckorna 6-10 att bli oerhört arbetsamma, men det ser jag tacksamt fram emot. Så kul att få komma ut och träffa kolleger över hela landet igen. Ser väl inte lika mycket fram emot långa tågresor och dötrista hotellrum, men det är sådant man är tvungen att stå ut med.

På Mättpunkten är det full rulle. Hade matrådsmöte, och återigen fick vi toppbetyg av eleverna. Årets pedagog står för dörren, och det är alltid lika kul. Imorgon åker vi iväg till Huddinge Gymnasium, för att servera 300 glada kommunanställda innan denna gala, som vi nu gör för tredje..nej, fjärde gången.

Nu vet Ni lite vad som är på gång. Nästa vecka bär det av till Ljungby, för att hålla femte utbildningen i projektet "Kostkompetens i fem kommuner".

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar