måndag 17 december 2012

En riktigt bra dag...

Det trodde man inte när dagen började:)) Att en måndag kunde bli så fulländad. Visste att det skulle bli kul att laga julmat, men trodde nog att detta skulle vara allt jag fick nöja mig med denna dag, men ack vad jag bedrog mig.

Först ringer vännen och kollegan Even Bakke och berättar att han gått till seminfinal i Arla Foods Guldko i kategorin Bästa Matglädjeskola. Fantastiskt kul att denne underbare kille och hans fantastiska personal återigen är med i de stora sammanhangen.

Kommer då på att jag måste ringa Annette Wengelin på Klockarskolan i Säter och höra om DOM gått till final:)) Mina små favoriter i den lilla Dalakommunen, som jag samarbetat med i så många år. Ringer och Annette har givetvis inte kollat mailen. Ber henne att springa och göra det, och av det enorma glädjetjut, förstår jag genast att även Klockarskolan är i final. Helt fantastiskt. har ju besökt Restaurang Kungsklockan sååå många gånger och haft utbildningar med personalen där. Allt på initiativ av den fantastiske kostchefen Tuula Swedberg. Nu kom den framgång som Tjejerna på Klockarskolan så väl förtjänade, och som Säter så väl behövde. Nu står det bortom alla tvivel att de som gör bäst skolmat i dalarna just nu finns i denna kommun. Dessutom är det första Dala skola som når semifinal.

Känns bra för mig personligen också. Har haft två riktigt stora samarbetspartners genom åren. Först Värnamo under ett och ett halvt år. Vad hände där?? Man vann skolmatsgastro. Sedan Säter. Vad händer där?? Man når semifinal i Arla Foods Guldko. Kan väl känna att det är ett gott betyg även till mig, och det jag har försökt att lära ut. Givetvis krävs det dock att man har så duktiga, kunniga och villiga människor att arbeta med som Annette, Eva, Carola, Tarja och Sarah. Kungsklockans härliga personal!!! All ära är dock deras. maken till skönt gäng får man leta efter. Ett extra tack bör man även rikta till Eva Kungsmark, som var den i Säter som först kontaktade mig, och som hela tiden varit en glad och frisk fläkt i förändringsarbetet. Nu vill jag se både Even och Säterdamerna i final. Heja, säger jag bara:))

Inte nog med detta. Strax därefter ringde Mona från Hallstahammar, och gav mig den goda nyheten att jag fått äran att handha de utbildningar som jag hade offererat på, och som rör kommunens tre äldreboenden. Yippie, och klackarna i taket en gång till.

Därefter får jag i mailen, en förfrågan om en dubbelföreläsning i Sundsvall. Sååå kul, då detta är ett ställe som jag aldrig tidigare besökt. Har svarat och föreslagit datum, så nu hoppas att att det går i lås det med.

Nu är det dags att gå till sängs, med ett jätteleende på läpparna.

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar