söndag 28 oktober 2012

Lite söndagsjobb...

Tvättstuga idag, vilket innebär lite dötid mellan varven. Passat på att skriva färdigt utvärderingarna för Säters ädreboenden, samt skriva lite information till en ny kontakt i Ovanåkers Kommun. Alltid bra med Facebook, där man snabbt och smidigt får kontakt med varandra.

Har även börjat att uppdatera hemsidan. Har släpat efter lite med det, i samband med OS. Det är ju min glade kock Stefan, som hjälper mig med det.

Dessvärre måste jag genomföra en smärre prishöjning. Då jag fått ett större inkomstbortfall än tidigare, de dagar jag är ute och inspirerar och föreläser, måste jag då kompensera detta med en prishöjning. Inget jag kan göra något åt.  Firman lever ju, trots mycket jobb, hela tiden på marginalen. Vill ju ändå hålla lägsta möjliga pris, så att så många kommuner och skolor som möjligt, skall ha råd att ta del av det jag har att erbjuda.

Nästa vecka bär det av till Rättvik. På torsdag närmare bestämt. Endagsuppdrag, vilket innebär mycket tågåkande. Vill INTE höra talas om snöstormar, oväder eller annat. Glädjande nog fick jag höra att Leksands Kommun hakar på, och gästar föreläsningen även dom. Det är så en slipsten skall dras. Gå ihop med grannkommuner, och boka föreläsning. Mer inspirerande för mig också, att få stor publik.

1:e november börjar vår nye rektor på Annerstaskolan. Hälsar honom välkommen, och hoppas på ett gott samarbete.

Rensade även min Mac på gamla foton (trodde jag), och lyckades på samma gång radera varenda foto från OS-veckan. Kändes lite surt, men vad skall man göra. Får leva på minnesbilder istället för visuella upplevelser....och kanske ta en lite kurs i MAC-kunskaper....

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar