måndag 4 juni 2012

OS Evenemang igen...


......och den här gången är det Lyndon Mcleod, som får stå värd för arrangemanget. Vi kommer att hålla till på hans "hemmaplan". Apladalsskolan. Kärt återseende för mig, då detta var den första skolan som jag gästspelade på, i samband med projektet "Värnamo nya Skolrestauranger". Lite speciella förutsättningar blir det också. En av våra lagmedlemmar, "snygg"-Martin Karlsson, har som vanligt dubbelbokat, vilket gör att han inte är med. Detta innebär då, att Lyndon ÄNTLIGEN får hoppa in och laga mat under en träning. Skönt för honom. Otåligheten har nästan sprutat ur öronen på honom, under de tidigare träningarna. Vi hoppas att vi får massor med intresserade gäster, och lovar att leverera riktigt god mat.
Tror och hoppas att detta evenemang blir lika lyckat som det två första har varit. Är Ni i närheten så är platsen alltså Apladalsskolan och tiden 15.00-17.00. Välkomna!!!!

Nytt i övrigt. På måndag är det dags för niornas bal här på Annerstaskolan. Blir, m.a.o, till att jobba i helgen. Vill ju att detta skall bli ett minne för liver, för våra niondeklassare, och detta innebär att man får offra en helg. Ser alltid fram emot denna tillställning. Återkommer med lite bilder, när det hela är över.

Fortfarande inget nytt om den nye rektorn, och ej heller om den nya kock, som kommer att ersätta jannika under hennes graviditet. Har valt att söka en 75 % tjänst som vik för jannika. Tror vi är mogna för att klara den lilla timreduceringen detta innebär. Innebär också liiite mer pengar att köpa goda råvaror för. Vi fortsätter att "äta upp personalen":))

På företaget är det stiltje just nu. Precis som vanligt denna tid på året. Har dock haft en inledande kontakt med en av Göteborgs stadsdelar, och har där offererat på ett samarbete, som låter otroligt spännande. Har ju inte haft förmånen att få jobba i Göteborgsområdet tidigare, och går detta i lås och vi kan lösa alla detaljer, så tror jag att detta blir ett fantastiskt projekt. Tror aldrig jag har haft så många trådar ute inför en termin, och vi får se vilka som leder till ett mer konkret samarbete. Hoppas dock på några definitiva svar snart, så man kan börja lägga tidsschemat för höstterminen. Blir ju riktigt bråda tider....OS, utbildningar OCH mitt ordinarie jobb. Blir nog precis lika bra som vanligt, hoppas jag....

Nu skall jag ta och byta om, och ge mig iväg mot Alvesta, för vidaretransport mot Värnamo:))

Vid pennan

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar