måndag 2 april 2012

On the road again...

Kom hem från Ljungby i Fredags. Helt utmattad i skallen, efter smått vidunderligt bra dagar. Återigen presterade gruppdeltagarna helt FENOMENALA resultat, och det kändes i väggarna att intresset var enormt. Tror att alla som går de kurser jag anordnar börjar förstå, vad metodmatlagning för skolkök VERKLIGEN innebär. Inte en tom fras utan något som verkligen går att tillämpa rent praktiskt, oavsett vilken köksmiljö man befinner sig i.

Sitter nu på Stadshotellet i Säter och väntar på morgondagen. Skall till Stora Skedvi, för att laga mat på plats i den skolan. Vi skall rulla köttbullar, göra lammstek och gubbrörefyllda tunnbrödskorgar. Säter är ju ett av de stående inslagen bland mina kunder och jag hoppas det förblir så. Skulle till och med kunna tänka mig att förlägga min verksamhet här, åtminstone i någon form. Säter som nytt "Base Camp", det skulle vara något det......mycket hänger dock på vad som händer med Annersta till hösten, och det förestående rektorsbytet. Känns ju lite som Mättpunkten är min bebis, och den överger man inte i första taget. Hyser ju även gott hopp för hela Huddinge, så tiden får väl visa vartåt skutan bär..

Nästa vecka skall jag ge mig in på ny mark. Skall i dagarna två faktiskt ställa mig och utbilda enbart äldreboendekockar i Katrineholm. Känns som om intresset ökar även på äldrematfronten, så det är väl bara att kasta sig in där med. Offentlig mat som offentlig mat. Alla skall ha bra mat. Gammal som ung.
Avslutar dock Katrineholmsbesöket på välbekant mark. Gruppen som jag hade kurs för i höstas, skall nu kliva in i skolköket med mig, för att sedan tillaga en RIKTIGT spännade buffé, som skall serveras på den aktuella skolan när verksamheten drar igång igen efter påsklovet.

För alla som inte vet det, så kommer jag även att föreläsa på förskoledagarna.

Kommer även att stå att hitta både här och där på Gastro Nord.

På återhörande

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar