onsdag 11 april 2012

Mycket på gång

Uppdraget i Stora Skedvi får anses som jättelyckat. En riktigt trevlig och uppskattad påskbuffé serverades till allas förnöjdhet. Roligast var väl att se att den absolut populäraste rätten på påskbordet blev panerad aubergine, som tog slut. Barn äter inte vegetariskt....nänä, just det. Snacka om myt!!!!

Hade sedan lite vila och rekreation under påskhelgen, innan det bar iväg till Katrineholm, där jag befinner mig nu. Har haft en väldigt rolig och väldigt annorlunda dag, där jag verkligen fått laga massor med feta produkter. Har ju haft utbildning för kockar på äldreboenden. Kopiera in länken så kan ni läsa vad detta handlar om.

http://www.presskontakt.se/pressreleaser/visa/pressrelease/476906/pressinbjudan-utbil/8517AE19-6DA1-4216-6762-70D0CA23158C

Skall vara kvar här hela veckan. har ett nytt gäng äldrekockar imorgon, och på fredag så blir det till att laga en Persisk Buffé på Kupolens skolkök, tillsammans med ett tjugotal glada skolkockar. Hur kul som helst!!! hade ju samma grupp på utbildning på höstlovet förra året, så det skall bli kul att återse alla.

Nästa vecka blir det Annerstaskolan och Mättpunkten, varvat med en del annat smått och gott. Studiebesök från Brandbergsskolan på Måndag, och det känns lite extra kul med besök från hemkommunen Haninge.

Onsdag och torsdag så befinner jag mig på Förskoledagarna på Älvsjömässan.

http://www.forskoledagarna.se/Konferens/Konferensprogram18april/tabid/1660/agentType/View/PropertyID/146/Default.aspx

Kommer även att finnas tillgänglig i Arlas monter under bägge dagarna, för den som vill träffa mig och språkas vid.

Har även fått ett engagemang på Gastro Nord och då ifrån hallins i Ödeshög. För den som vill höra mig föreläsa, så är det bara att följa denna länk för att anmäla sig till Hallins seminarium. Först till kvarn..

http://temptainer.se/?page_id=596

Mycket att stå i, som Ni ser. Nu skall jag ta igen mig, så jag orkar upp imorgon.

Michael Bäckman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar