torsdag 26 april 2012

Gastro Nord över...

för min del. Sitter på jobbet och tar igen förlorad kontorstid. Har även förberett morgondagens pannkaksbuffé så vi står redo även för den. Nyhet i utbudet, som vi får tacka ARLA för. Hittade ett jättekul recept på en tjockpannkaka med päron och ingefära, som jag byggt om och serverar ett stick av imorgon:) Utöver detta så blir det givetvis ålandspannkaka, och så har jag vispat ihop 70-80 liter pannkakssmet som jag steker till vanliga pannkakor och kör ut någon gång under lunchen.

Hur var mina två dagar på Gastro Nord, då? Om vi bortser från skolmatsgastro, som jag redan skrivit om. Jodå, det var faktiskt helt fantastiskt. En mycket givande mässa. Berättade ju att jag hade en del svarta fläckar bland kommunerna i Sverige. Delar av Sverige jag aldrig fått besöka. Fick nu kontakt med 6 nya kommuner, som jag ej tidigare har haft kontakt med. Har lämnat kontaktuppgifter och hoppas nu på en positiv utveckling. Vill ju så gärna träffa mer skolmåltidspersonal.

Riktigt lovande verkade det med en kommun i Östergötland, där det mest verkar vara en fråga om att hitta datum. Hade även en lång och givande diskussion, med en mycket intresserad kvinna från en friskola i Åkersberga. En skola som dessutom kunde ståta med en ung, glad och trevlig MANLIG kock. Vi pratade om någon form av samarbete, och det ser jag fram emot.

Tror faktiskt att denna mässa mer än väl, säkrat åtminstone hösten, när det gäller uppdrag. Superkul:)

Föreläste på Hallins Seminarie tillsammans med Hans Knutsson från Skånes Livsmedelsakademi. Mycket intressant att höra vad han hade att säga. Vi får se om vi kan hitta någon samarbetesform, för det verkade mycket bra saker som dom ägnar sig åt.

Förutom allt detta så fick jag även återse massa gamla vänner och bekanta. Christin Jirving från Sala. Jennie från Halmstad. Petra och Victoria från Enköping. Ubbe, Regina, Sussie & Agneta på Arla. Makarna Klein, som jag inte träffat på evigheter. Jobbade ju ihop med Thomas på Älvan i Älvsjö under min Sabistid. Har även träffat Eva Sundberg, givetvis Annika, Paul Svensson (som halvt om halvt lovade komma på OS eventet på Annersta den 7:de). Bytte även några ord med Staffan Ling. Kurt Weid , såklart. Maria Masoomi och Carina Nisén var ett fantastiskt trevligt mingelsällskap under Hallinskvällen tillsammans med frugan och en av de få Huddingeanställda jag träffade, nämnligen Christian Burgi från Utsäljeskolan. En kökschef av rätt kaliber. Sådana behöver vi fler av.

Var även och tittade på kollegan och arbetskamraten Fredrik Kämpenberg och hans framträdande hos Martin & Servera. Sprang där även ihop med Kristina Zdilar
 Ja, jag skulle nog kunna sitta och räkna upp hur många som helst.
Hursomhelst var det en enormt kul mässa, och det är nästan så man redan börjat längta till nästa.
Nu kom Servera. dags att hugga tag i dagens leverans:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar