torsdag 22 mars 2012

Smått lyrisk

Helt otroliga dagar i Ljungby. Första gruppen avslutade sin kurs igår, och den har gått i dur, minst sagt. Vi fick ett sådant otroligt positivt gensvar från hela gruppen att man bara häpnade. Utvärderingar pekade entydigt på väldigt nöjda och belåtna kursdeltagare. Betyget i min utvärdering, 4,7 av 5, gav en euforisk kväll.

Dagens grupp var inte sämre dom. Glada, trevliga, positiva och väldigt mottagliga för de kunskaper vi ville förmedla. Ser verkligen fram emot morgondagen och trots att man är enormt trött efter fyra dagars "kursande", så skall det bli jättespännade att se hur den andra dagen avlöper.

Blir, trots allt, skönt att komma hem till min älskade fru imorgon, och ser fram emot att få sova i min egen säng. Ingen ro väntar dock hemma. Måste nog jobba under lördagen, för att färdigställa beställningslistor till Stora Skedvi och Katrineholm. Har även en del som släpar på Annerstaskolan, så vi får se om det blir att jobba hemma eller om jag åker iväg till skolan.

På söndag bär det iväg till Berlin. Har fått tidsschemat och det blir oerhört hektiskt. Skall dock bli otroligt inspirerande att göra detta. Har ju väntat länge på att få var med i det här sammanhanget.. Var nästan så man hade slutat hoppas på att det skulle bli av. Får ju också förmånen att träffa, för andra gången på kort tid, en riktig Ljungbyprofil i form av Eskil Erlandsson. Givetvis är även den allstädes närvarande Annika Unt-Widell med, och även min fantastiske Rektor Björn Grunstein kommer att närvara. Hans förestående pension är INTE något jag ser fram emot.

Vill också passa på att nämna min suveräne kollega Even Bakke. Har visat sig vara en naturtalang som assistent på dessa kursdagar, och har gjort en mer än godkänd debut i dessa sammanhang. INTE sista gången vi jobbar ihop, kan jag lova.

Nu måste jag sova innan jag svimmar av trötthet. Vi hörs med rapporter från Berlin. Följ mig gärna på Twitter därifrån. Skall vara flitig med att skriva där, jag lovar:)))

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar