onsdag 14 mars 2012

Ligger i sängen...

och har precis avslutat arbetsdagen. Alldeles för sent, men måste utnyttja dygnets alla timmar just nu. Befinner mig i Malung och skall hålla i en köksutbildning på Folkhögskolan här. Tacksamt, med ett lite mindre kök, och det skall även bli kul att laga "skolmat" för enbart vuxna. Blir även föreläsning här i Aulan imorgon kväll, och är det någon som läser detta och bor i närheten, så är Ni hjärtligt välkomna.

Hem på Fredag eftermiddag, och sedan bär det iväg till Ljungby för fortsättning på projektet "skolmat i fem kommuner", där jag utbildar skolrestaurangpersonal från Gislaved, Gnosjö, Sävsjö, Karlshamn & Ljungby. Två tvådagarskurser blir det, och jag har denna gång kallat in min gode vän och kollega Even Bakke som assistent.

Tillbringar då hela veckan i Ljungby, och åker hem på fredagen. På söndagen bär det sedan iväg till Berlin, och ett skolmatsevent på Svenska Ambassaden. Eskil Erlandsson, tyske jordbruksministern, Annika Unt-Widell och, som det verkar, min eminente rektor Björn Grunstein. Skall laga typsik svensk skolmat för allmän servering och sedan gå runt och sprida visdomsord. Hem sent på måndagskvällen.

Jobbar på mitt kära Mättpunkten tisdagen och halva onsdagen, innan det bär av ner till Ljungby igen, för att avsluta med sista utbildningstillfället där. Hemma igen över helgen och sedan åker jag iväg till Stora Skedvi i Dalarna, och skall där laga påskbuffé med Rigmor och de andra.

Fullt upp som Ni hör, så det blir inte mycket vila just nu. Börjar bli hög tid för alla intresserade att boka upp sina besök för hösten. Färre datum än vanligt p.g.a. OS, men några lediga dagar finns det.

Nu är det hög tid att sova. Skall vara på plats i köket 0630 imorgon bitti.

På återhörande

Michael bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar