söndag 25 mars 2012

Berlin

Anlände hit i går eftermiddag. Solen gassade ner över Berlins gator, men dessvärre var jag tvungen att tillbringa nästan hela dagen på rummet och göra färdigt upplägget till Katrineholm. Lite trist men alltid jobbet i första hand. Tog dock en promenad nerför Budapest Starsse under eftermiddagen, och avnjöt en snabblunch på KFC. Trodde Ni inte om mig, va..?? Jodå, ibland har ett snabbmål plats även i mitt liv. Hade inte tid eller ork för någon lång restaurangsittning. Avslutade kvällen vid 19 tiden, då allt var klart med filmen "Real Steel" på hotellkanalen.

Nu väntar jag i Lobbyn på att bli hämtad av ambassadpersonal, och att bli anvisad till köket. Då spelar det inte någon roll var man är. I köket är man alltid hemma. Tydligen är kökschefen norrman och efter att ha tillbringat veckan med Even Bakke, så lär jag iallafall förstå vad han säger.

Sedan skall det bli massor av spektakel under kvällen, innan jag katapultstartar hemåt. Inbokad på flyget 21,25 till stockholm.

Imorgon på Mättpunkten som vanligt. Blir en kortnatt sömnmässigt, minst sagt:(( Får jag tre timmar blir jag glad.

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar