måndag 5 december 2011

Resandet över...

Äntligen klar för i år. Avslutade med två HELT FANTASTISKA dagar i Ryssby gymnasiet, där jag och Lyndon Mcleod, höll i det första av fyra planerade utbildningar, som då är en del av det stora kompetenshöjar projekt som Ljungby, Sävsjö, Gnosjö, Gislaved & Karlshamn samarbetar i.

När utvärderingarna var ifyllda och klara och jag sammanställde dom, visade det sig att vi fick betget 4,33 på en 5 gradig skala, sett till kursen i helhet. Klackarna i taket, för det var toppsiffror. Behöver säkerligen endast korrigera en del mindre detaljer till nästkommande besök. Roligaste invändningen var att det hade varit för LITE att göra. Trodde att jag hade gjort ett alldeles för omfattande kursmaterial, men oj vad jag misstog mig.
Bekräftar den teori jag har, om att det går fort att jobba och man kan producera mycket bara man har kul.

Ser fram emot nästa års besök, då jag blir assisterad av Even Bakke. Svensk/norskt samarbete istället för rivalitet.

Nu blir det fullt fokus på Annersta och Huddinge. Skall iväg och tala på Folkpartiets gruppmöte i Huddinge på Onsdagkvällen, och den 16:de är det dags för Moderaterna. Det kanske börjar röra på sig även här i min kommun. Kul att få chansen att göra sig hörd iallafall:))

Vårt julbord i år, ser som vanligt ut att kunna bli en sjusärdeles läcker historia. Den 20:de går det av stapeln och är någon läsare av denna blogg i närheten så titta gärna in på besök.

Titta gärna in på bloggen under december månad, då jag kanske lägger ut lite roliga länkar och eventuellt lite bildmaterial.

Vill avslutningsvis passa på att slå ett slag för den fantastiskt roliga kokbok som Halmstads Måltidsservice gjort. Jennie & Jocke gör ett smått fantastiskt jobb. Heja Halmstad....

http://maltidsinspirationihalmstad.tumblr.com/

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar