torsdag 3 november 2011

Härlig dag i Katrineholm

En riktigt bra dag i katrineholm. Hade under eftermiddag lite matlagning med ett antal kockar, och slutresultatet var häpnadsväckande bra. Hur god mat som helst, och man jobbade snabbt, effektivt och gick in och korrigerade recepturer och gjorde de angivna rätterna till sina egna.

Vid fem flyttade vi oss över till föreläsningssalen, och där bänkade sig om kring 100 åhörare, och det var en glädje att stå och föreläsa. Oerhört inspirerande för mig också. Åkte hem på kvällskvisten med en mycket skön känsla i magen. katrineholmskuriren var på plats, och vad dom skrev ser Ni om ni följer denna länk.
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.1241797

Läste en kul sak i Säffletidningen. Jag var ju där och inspirerade under tre härliga dagar, och det verkar ha gett resultat. Att få så gott betyg av en niondeklassare kändes finemang.
Följ ytterligare en länk för att läsa den artikeln.
http://nwt.se/saffle/article997158.ece

Blir återigen så glad när jag ser att det arbete jag uträttar, verkligen resulterar i bättre skolmat som är OMTYCKT av eleverna.

Nu skall jag förbereda morgondagens studiebesök från Älmhult, samt göra härligt gräddig potatisgratäng till imorgon. Inte skall väl fritidsbarnen få sämre mat bara för att det är lov. Snarare tvärtom:))

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar