fredag 20 maj 2011

Fredag kväll....

Sitter i soffan och tar igen mig efter ytterligare en hektisk period. Var på Värmdö idag, och föreläste och lagade mat med ett gäng glada köksdamer och, kors i taket, köksherrar. Väldigt många män i köken på Värmdö, och det var glädjande att se. Tydligen en uttalad strategi, som är värd att uppmärksamma.

Föreläsningen i Sollentuna, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, avlöpte över förväntan. Min rektor gjorde en strålande insats, och jag var nog inte så pjåkig själv, om man får tro på reaktionerna. Två vitt skilda enheter har hört av sig för ett framtida samarbete under hösten, och det var idel goda recensioner från alla håll.

http://epaper.mitti.se/epaper_mist/today/12.pdf

Efter föreläsningen så åkta jag raka spåret till Falun och övernattade på Hotell Bergmästaren. Ett hotell som kom högt upp i min hotellranking. Hämtades morgonen efter av projektansvarige Linda Sahlin för vidare färd mot Svärdsjöskolan. hade två riktigt härliga dagar där, med mycket kul matlagning och även ett besök av författarinnan och eldsjälen Camilla Sparring. Mycket press för detta evenemang, och där hade Linda gjort ett jättejobb. TV4, Svt, Dala-demokraten och Falukuriren samt Annonsbladet var alla på plats. Munnen gick i ett och många liter mineralvatten gick åt för att kunna babbla oavbrutet.

http://svtplay.se/v/2424091/gavledala/ekomat_i_svardsjoskolan?sb%2Ck103305%2C1%2Cf%2C-1

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.3168319-svardsjo-matinspireras-av-arets-skolkock


http://www.dalademokraten.se/sida/id/167068/

Notera också den ilskna kommentaren som retar upp sig över att Linda inte har hårnät, att jag har ring och en massa andra petitesser. Det är trots allt så, att när pressen kommer och fotograferar så blir det ofta arrangerade bilder, och så är det givetvis även i detta fallet. men det är som vanligt...en del väljer att inte se det positiva, utan ägnar sig åt att hitta fel. Negativt skenfäkteri får man lära sig att stå ut med.
Glädjande nog, har jag fått indikationer på att jag kommer att få fortsatt förtroende att involvera mig i detta projekt. Härligt kul:)))

Nästa vecka är det dags för denna termins sista uppdrag bortom Annersta. Säter skall få ytteligare ett besök. Sedan blir det fullt fokus på Annerstaskolans terminsavslutning med bal och annat kul.

15 juni händer det sedan riktigt roliga saker, men om det kommer det att skrivas om vid ett annat tillfälle....

Nu är det dags att ge sig för denna gång. Vi hörs snart igen

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar