måndag 7 mars 2011

Säffle...



har precis kommit hem från en redig "turné". Var först i Värnamo, på Nylunds Förskola, för att sedan åka vidare till Säffle och Tegnérköket. Sanslöst lyckade dagar. Småttingarna på Nylund åt och njöt så det stod härliga till.

I Säffle blev det rena klang och jubelföreställningen. Först höll jag två föreläsningar på onsdagen som blev oerhört uppskattade. Gissa om jag var urblåst i huvudet efter att ha malt i dryga fyra timmar. Kostchefen imponerades över min förmåga att kunna tala oavbrutet. Trodde ljusen skulle slockna av syrebristen som uppstod när jag orerade på:))

Föreläsningarna följdes sedan av två dagar i Tegnérköket, där jag ägnade min tid åt att försöka inspirera 16 kunskapstörstande, och dödssköna, värmländskor. Oerhört kul, oerhört inspirerande och mycket skratt blev det. Carina Nisén, kostchefen, skall ha all heder för att ha skapat förutsättningarna för detta fläckfria arrangemang.

Givetvis gav detta också ett medialt eko. Här följer några kul länkar om besöket

http://nwt.se/saffle/article863356.ece

http://www.restaurangvarlden.se/Nyhetsarkiv/Arkiv/Saffle

Nu vankas det besök i Säter och Vansbro nästa vecka, men först skall en hård vecka på Annersta klaras av. Denna vecka har vi både Pastel de papas och Fish´n´chips på matsedeln. Givetvis hemlagade...

På återhörande

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar