fredag 19 november 2010

Mycket som händer....

Gåslunchen avlöpte mycket väl och jag hade, glädjande nog, några Huddingepolitiker på besök. Rektorn och undertecknad hade ett mycket givande samtal med dessa prominenta gäster, och det kanske är en förändring i sikte även i Huddinge. Framtiden får utvisa detta.

Var även på utdelningen av "Årets Werner 2010" som välförtjänt tilldelades Eva Sundberg som är kostchef och själsfrände i Skövde Kommun. Den andre pristagaren var Per Bengtsson från PM & Vänner i Växjö.
Har även varit nere i Värnamo igen, och då denna gång på Trälleborgsskolan, och det var oerhört trivsamt. fantastiskt trevligt team, och jag tror att dom här kommer att utveckla verksamheten i precis rätt riktning. Nästa vecka bär det av ner till Värnamo igen för ett besök på Horda skola. Den 3:e december återvänder jag sedan till Säter för en sen fredagsföreläsning och efterföljande julbord, samt övernattning på Stadshotellet. Skall bli mycket trevligt.

Ett par nya tidningsartiklar är i faggorna och finns det länkar så kommer dom tids nog.

Martin Karlsson, skolmatsgastrovinnaren ni vet, kommer på besök till oss den 6-7 december, och då skall vi försöka inspirera varandra lite.
Den 8:e december håller vi sedan i Kultur & Fritids stora årsfest, och dagen efter skall vi göra förtäringen till Huddinges årligen återkommande evenemang "Årets pedagog". Arbetsamt men kul
Den 10:de (puh) kommer en representant för Kriminalvårdsstyrelsen hit för att titta hur vi jobbar, och där ar tanken att jag skall åka till Norrköping och föreläsa nästa år.

Julbordet serverar vi i år den 21 december, och sedan är det lite lugn och ro innan vårterminen tar vid. trodde att intresset kanske skulle svalna men jag har redan 23 inbokade dagar till nästa år. Vilket sug det är efter kunskap ute i landet!!!!!

Nu skall jag jobba vidare. ha en trivsam helg

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar