lördag 23 oktober 2010

Lördagskväll

Ett avbrott i allt jobb. Kom hem från småland igår kväll och åker imorgon igen, men lite hemmaliv hinns med. Tvättstugan och att umgås med min fru och son är välbehövlig avkoppling. Mitt besök i Borås avlöpte väl. En mycket trevlig kväll på Montessoriskolan Malmen, med en kort föreläsning och efterföljande diskussioner med en mycket engagerad föräldragrupp. Sedan för jag vidare till Värnamo och återvände till apladalsskolan för ett uppfäljningsmöte. Hade även ett samatl med en journalist från Värnamo Nyheter. På fredagen så fick jag då göra min första dag någonsin i ett mottagningskök, givetvis med Lyndon vid min sida. En intressant upplevelse, och jag kommer att tillbringa måndag och tisdag på samma skola.

Helena tog med sig Jannika och åkte på prisutdelning i Torsdags. Det var föreningen "Låt måltiden blomma" som förärat oss med ett diplom. Tillställningen på Melanders Fisk var full med prominenta gäster, och bland de andra diplomanderna syntes Erik Lallerstedt och Paul Svensson. Ni kan läsa mer om detta på nedanstående länk

http://www.latmaltidenblomma.se/text.php?id=414

Priserna duggar tätt denna höst och det är man ödmjuk inför. Kul att se att det jobb och den tid man lägger ned premieras. Vi får heller inte glömma att det är min fantastiska personal som gör detta möjligt, genom att kunna driva verksamheten enligt mina önskemål, på ett smått osannolikt sätt.

På torsdag skall jag till Älvsjö och föreläsa för kökspersonal på några mindre kök, innan det är höstlovsvecka. Då vankas det besök i Gnesta, Ljungby och Karlskrona. Skall även träffa lite folk i Huddine för att se hur vi bäst kan förgylla festen "Årets Pedagog" samt Kultur & Fritids årsfest.

Även arbetet med ARLA-köket, som jag gör tillsammans med Regina Johansson, fortskrider som planerat, och det skall bli kul att se hur detta projekt tas emot i köken. Mat och myter är temat...håll utkik efter denna när den kommer.

Nu väntar tvättstugan igen

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar