måndag 8 februari 2010

Tillbaka igen.

Har haft riktigt mycket att stå i de senaste dagarna, så det är hög tid att uppdatera igen. Har varit och gästat både Göteborg och Halmstad förra veckan. Trots ruskiga förseningar, så lyckades jag ta mig både dit och hem. Det var en tung fredagmorgon, då jag kom hem vid kvart i tolv på torsdagkvällen och gick upp kvart över fyra på fredagmorgonen. Precis som vanligt. Hade studiebesök från Försskolorna i Snättringe. Innan det hade jag suttit med i och pratat lite i Radio. Programmet heter "Skolministeriet" och sänds Tisdag kväll 21.05 på P1. Givetvis skall Ni försöka lyssna på det programmet, som handlar om det nya system som nu florerar bland gymnasieskolorna dvs. att ungdomarna får matkuponger istället för skolmat.

När det gäller föreläsningen i Ronneby, så blir det mer och mer intressant. Man räknar med full lokal, omkring 280 personer, samt besök från tidningarna BLT och Sydöstran. Med lite tur dyker lokalTV också upp. Skall bli oerhört kul med så många åhörare och det blir kanonkul det här.

Har även varit i i kontakt med Kostutvecklaren i Halmstad, och det kan hända att det även blir någonting där.
I maj kommer ARLA att ha tre större kundträffar i Malmö, Göteborg och Stockholm, och där har jag också fått en förfrågan , som jag accepterat, om att vara med i någon form. Skall även ut med ARLA till Nynäshamn på Onsdag.

På Fredag får Vi besök av Kurt Weid, som skall delge oss lite mer information om Skolmatsgastro, och det regelverk som gäller. Restan av laget är oerhört nervösa, men dom lugnar säkerligen ned sig bara vi kommer igång med träningen. Ett tiotal träningstillfällen är inplanerade, där vi skall finslipa formen.

Dags att börja röra sig mot sängen. Min primära sysselsättning just nu. Jobba och sova. det kan inte vara bättre...

Michael Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar